Comedy Central już wiele lat temu postawiło na polski stand-up. Stacja telewizyjna od 7 sezonów emituje program Comedy Club, gdzie zaprasza na scenę zarówno początkujących, jak i tych już dobrze znanych komików. Daniel Reszka – wiceprezes ds. marek rozrywkowych i młodzieżowych w rozmowie z Wirtualnymi Mediami potwierdza, że to właściwie obrany kierunek.
Comedy Club
– Z punktu widzenia naszej strategii to niezwykle ważny element. Ta forma rozrywki rozwija się dynamicznie, a najwięksi stand-uperzy staja się niezwykle popularni (wśród 10 najbardziej popularnych wideo na YT w 2021 roku, 3 to występy stand-uper’ów) już nie tylko w największych miastach ale w całym kraju. Nieskromnie uważamy, że po części przyczyniamy się do tego rozwoju – twierdzi rozmówca i chwali się, że format przynosi dobrą oglądalność, bo o 27% większą niż średnia innych programów stacji.
Pacześ Show
Chociaż show Rafała Paczesia zostało wyprodukowane przez platformę WOW, to Comedy Central zdecydowało się odkupić prawa do emitowania pierwszego sezonu.
– Jak najbardziej kontynuujemy strategię wyszukiwania programów, które już istnieją, pasują do naszych strategii programowych i widowni i mają, według nas, potencjał wzrostowy oraz zasięgowy – mówi Reszka.
Producent dodaje, że tworzenie własnych formatów jest nie tylko drogie, ale też niesie za sobą ryzyko finansowe, że widzowie nie kupią nowego programu. Korzystanie z istniejących programów minimalizuje to zagrożenia, a twórcy tacy jak Pacześ gwarantują stabilną i lojalną widownie.
– Nie zapominajmy też o dość oczywistych aspektach, choć niezwykle ważnych: takie współprace to możliwość korzystania z know-how i najlepszych doświadczeń obu stron projektu, a silne marki z jednej strony globalnie, a z drugiej – lokalnie – to niewątpliwe korzyści dystrybucyjne – dodaje.
Mimo, że niewątpliwie część widzów obejrzała już premierowy sezon Pacześ Show na platformie WOW, to badania pokazują, że powtórki na Comedy Central i tak mają o 20% większą oglądalność.
Comedy Central Ratuje Świat
Dla stacji ważne jest też, aby realizować działania na rzecz mniejszości, osób wykluczanych i walczyć z nietolerancją. Z tego powodu powstał „Comedy Central Ratuje Świat”, do której także zapraszani są komicy. Do tej pory powstały dwa sezony, ale już teraz trwają prace nad kolejną.
– Zachęcamy standuperów, by poruszali też ważne tematy, dotyczące wykluczeń, nierównego traktowania. Humorystyczna forma (przynajmniej na pierwszy rzut oka) sprawia, że niektórym łatwiej jest się zmierzyć z dotąd trudnym tematem, zobaczyć inną perspektywę, dać sobie czas na refleksję i zmianę nastawienia – a to wszystko w atmosferze nieoceniania i wspólnie spędzanego czasu – podsumowuje wiceprezes.