Jak zorganizować stand-up na imprezie firmowej?

10

Stand-up to solowy monolog komika, którego celem jest rozbawienie zgromadzonej publiczności. Stand-uper do dyspozycji ma jedynie mikrofon, więc bazuje na autorskich żartach i storytellingu. Dzieli się własnymi przemyśleniami oraz wchodzi w interakcję z widzami. Stand-uperzy występują na co dzień na biletowanych imprezach, ale większość robi także stand-up dla firm. Wynajem stand-upera na imprezę integracyjną, konferencję, event promocyjny czy firmową rocznicę może okazać się strzałem w dziesiątkę. W ostatnich latach stand-up bije rekordy popularności, ale wciąż uchodzi za świeżą formę. To oryginalna i niebanalna rozrywka.

Stand-up na imprezie firmowej – korzyści

Stand-uper na imprezie firmowej występuje sam i potrzebuje jedynie mikrofonu, nagłośnienia i najprostszego oświetlenia. Może przez to oferować lepszą stawkę od innych artystów, a tym bardziej całych zespołów. Idealnie wpisuje się w mniej formalną część eventu i rozluźnia atmosferę. Wspólny śmiech integruje widzów, a żarty komika cytowane są przez pracowników firmy jeszcze długo po występie. Stand-uperzy to kreatywni ludzie z otwartymi głowami. Potrafią dostosować swój materiał do klienta, zaskoczyć branżowymi żartami i wyciągnąć firmowe smaczki.

Wielu komików płynnie posługuje się językiem angielskim, więc z łatwością odnajdują się w międzynarodowym środowisku. Choć stand-up bywa bezpośredni i naszpikowany pikantnymi żartami, to występujący są elastyczni i potrafią pokazać się również z nieco łagodniejszej strony.

Jak zorganizować stand-up w firmie?

W miejscu imprezy firmowej powinna znaleźć się scena, nagłośnienie i oświetlenie. Takie zaplecze techniczne może zapewnić także agencja organizująca występ. Stand-up sprawdzi się lepiej w zamkniętym pomieszczeniu niż na otwartej przestrzeni, ale w odpowiednich warunkach możliwe jest też zorganizowanie występu w plenerze.

Ważnym elementem jest teatralny układ miejsc, aby pracownicy siedzieli na wprost przed występującym. Okrągłe stoły sprawiają, że ludzie odczuwają potrzebę rozmawiania ze sobą w czasie monologu oraz muszą się odchylać. Przez to ciężko skupić się im na żartach komika i nie mogą cieszyć się w pełni z występu. Nie masz możliwości zrezygnować z bankietowego układu miejsc? Przemyśl tymczasowe ustawienie chociaż kilku rzędów krzesełek blisko sceny. To sprawi, że najbardziej zainteresowani występem będą odczuwać pełen komfort, a pozostali uczestnicy imprezy nie będą czuć się aż tak zobowiązani do oglądania.

Stand-up dla firm – co jeszcze trzeba wiedzieć?

Trzeba również pamiętać o przygaszeniu świateł i wyłączeniu wszelkich elektronicznych rozpraszaczy, dzięki czemu wytworzy się swobodna atmosfera. Pracownicy nie będą skrępowani przy śmianiu się z nawet kontrowersyjnych żartów i nie będą obawiać się skupienia na sobie wzroku szefa. Z tego też powodu stand-up w firmie najlepiej organizować wieczorem. Idealnym momentem będzie czas po przemówieniu prezesa czy wręczeniu nagród. Wtedy wszyscy są już po kolacji, rozluźniają się przy pierwszych drinkach i rozpoczyna się mniej oficjalna część imprezy. Nie jest wskazane, aby stand-up był jedynie przerywnikiem oficjalnej części, natomiast powinien być zaplanowany jeszcze przed rozpoczęciem zabawy tanecznej.

Optymalnie jest przeznaczyć w harmonogramie 30-40 minut na występ i uprzedzić pracowników o takim planie. Stand-up w formie niespodzianki często się nie sprawdza, bo stand-uperzy nie są dla wszystkich rozpoznawalni i część ludzi liczy na celebrytę z pierwszych stron gazet.

Stand-up dla firm w formie online

Zorganizowanie stand-upu dla firmy w formie online jest jak najbardziej możliwe, a nawet stało się bardzo popularne w czasie pandemii. Agencje organizujące stand-uperów mają odpowiednie zaplecze techniczne, posiadają własne studia, a nawet mogą zaoferować własne platformy streamingowe. Dzięki korzystaniu z czatu możliwa jest interakcja z komikiem podczas występu. Forma tekstowa sprawia, że widzowie wypowiadają się swobodniej, a nawet chętnie dzielą się własnymi żartami. W przypadku stand-upu online zamiast dłuższego monologu jednego komika można zastąpić go dwoma, odpowiednio krótszymi występami. Warto dodać, że forma zdalna dobrze sprawdza się także w ciągu dnia, w standardowych godzinach pracy biurowej.

Wynajem stand-upera – jak briefować?

Jeśli chcesz zorganizować stand-up na imprezie firmowej, to po prostu napisz: jaki to rodzaj wydarzenia, z jakiej branży jest firma, kto bierze w nim udział, ile jest zaproszonych osób i o ile już to wiesz – gdzie i kiedy się odbędzie. Jeśli masz upatrzonego konkretnego stand-upera to super, ale nie przejmuj się, jeśli słabo ich kojarzysz. W Polsce występuje ponad 200 komików, więc z pewnością otrzymasz kilka propozycji do wyboru.

Jesteś już zdecydowany, żeby wysłać brief? Napisz na eventy@standupedia.pl, a pomożemy!

Jak oceniasz ten artykuł?
0
4
0
0

Komentarze10 komentarzy

  1. I have been browsing on-line more than three hours as of late, yet I never found any attention-grabbing article like yours. It is pretty price enough for me. In my view, if all website owners and bloggers made good content as you probably did, the internet will likely be much more helpful than ever before. „When you are content to be simply yourself and don’t compare or compete, everybody will respect you.” by Lao Tzu.

  2. Can I just say what a relief to find someone who actually knows what theyre talking about on the internet. You definitely know how to bring an issue to light and make it important. More people need to read this and understand this side of the story. I cant believe youre not more popular because you definitely have the gift.

  3. After study a few of the blog posts on your website now, and I truly like your way of blogging. I bookmarked it to my bookmark website list and will be checking back soon. Pls check out my web site as well and let me know what you think.

  4. Hello! Someone in my Myspace group shared this site with us so I came to check it out. I’m definitely enjoying the information. I’m bookmarking and will be tweeting this to my followers! Fantastic blog and terrific style and design.

  5. Great ?V I should definitely pronounce, impressed with your website. I had no trouble navigating through all tabs as well as related information ended up being truly simple to do to access. I recently found what I hoped for before you know it in the least. Quite unusual. Is likely to appreciate it for those who add forums or anything, website theme . a tones way for your client to communicate. Excellent task..

  6. Z tym, że stand-up w formie niespodzianki się nie sprawdza, się nie zgadzam. Na większości imprez jestem niespodzianką i jakoś nikt mi nigdy nie powiedział, że liczył na na Lotka albo Paczesia 😉

Skomentuj