Rafał Pacześ był gościem Radia Wrocław, gdzie opowiadał m.in. o swojej książce, łatkach jakie są do nie przyczepiane w internecie, hejtach na Facebooku czy marzeniach o aktorstwie. Stand-uper podzielił się swoimi odczuciami z nagrywania programu Pacześ Show.
Pacześ Show – dlaczego internet?
„Mam ten komfort przy tworzeniu Pacześ Show, że producent daje mi zupełną swobodę tego, co mam robić. Dlatego wybrałem internet, a nie telewizję. Pilot był prezentowany władzom niektórych stacji telewizyjnych. Proponowali mi antenę telewizyjną na cały sezon, ale zrezygnowałem, ponieważ większą swobodę słowa mam w internecie.” – stwierdził komik, nawiązując do pilotażowego odcinka programu Dobry Wieczór Pacześ zrealizowanego w 2019 dla TVN.
Stand-uper w studio
W dalszej części rozmowy Rafał podzielił się trudnościami jakie niesie za sobą produkcja takiego programu dla komika, który przenosi się ze sceny do studia.
„W swoim programie robię na początku zawsze 10 minut stand-upu, a nie mam mikrofonu tylko mikroport, więc nagle mam wolne ręce. Lewe ucho mam całkowicie zatkane, bo mam w nim kontakt z wozem i reżyserem, który kontroluje, żeby program wyglądał jak najlepiej. Przed sobą nie masz kolumny, która 10 lat leżała na scenie, tylko nagle słyszysz się w głowie, jakbyś miał dwubiegunówkę.” – zażartował Gruby Wiór.
„Widownia siedzi w bardzo dziwnych, nienaturalnych odstępach, przyłbicach i jest rozświetlona. To inna temperatura występu. Pokazujesz czy jesteś komikiem, który poradzi sobie w warunkach, które dla stand-upu nie są łatwe. Ten występ musi być mocny, bo nie poniesie Cię tłum. Jesteś w studio telewizyjnym, więc warsztatowo trzeba podać to jak najlepiej i pamiętać, że nie tylko ludzie live to oglądają, ale przede wszystkim ludzie przed odbiornikami. To musi być tak podane, żeby zadziałało na odległość.” – podsumował komik nagrania do programu, które odbywały się w sali widowiskowej Warszawa Centrum E10.
Cała ponad 30-minutowa rozmowa w Radio Wrocław dostępna jest poniżej.
Pacześ Show jeszcze w tym roku
Początkowo Rafał Pacześ zapowiadał, że jego show będzie można jeszcze oglądać jeszcze w listopadzie na platformie WOW. To jak wiemy się nie wydarzyło, ale obecnie stand-uper deklaruje, że wszystko będzie gotowe lada dzień. Oprócz stand-upu gospodarza, każdy odcinek będzie bazował na rozmowach z dwoma gośćmi. Podczas nagrań na kanapie gościł między innymi Marcin Gortat, Beata Pawlikowska, Katarzyna Grochola czy Marcin Szabelski. W studio regularnie pojawiać się będą też Łukasz Lotek Lodkowski z przygotowanymi grami i zabawami oraz Kacper Ruciński, który wróci do dubbingowania. Cała trójka stand-uperów wraz z Januszem Pietruszką będzie występować także w emitowanych na antenie skeczach.
Innowacyjna platforma WOW
Platforma WOW to projekt Marcina Perzyny, który przez lata był odpowiedzialny w Polsacie za produkcję Sopot TOPtrendy Festiwal. W 2014 odszedł z telewizji i założył własną firmę Festival Group, która specjalizuje się w organizacji dużych przedsięwzięć medialnych – koncertów, festiwali i produkcji telewizyjnych. W 2019 wyprodukował dla TVN transmisję z gali rozdania Fryderyków, którą poprowadził Rafał Pacześ i Magda Mołek.
Festiwal Group nad platformą WOW pracował od początku swojej działalności. W 2018 roku uzyskał dofinansowanie z UE na kwotę 19 mln złotych, co stanowi niecałe 60% wartości całego projektu. WOW ma być przełomem w rozwoju branży mediów i telekomunikacji w Polsce. Platforma będzie bazować na innowacyjnej technologii aktywnej komunikacji z widzem podczas wyświetlania programów. Powstające na niej treści mają być dedykowane różnym grupom społecznym i wiekowym, a reklamy spersonalizowane, przez co tańsze i dostępne dla małych firm.
„Wiemy, że musimy wyprodukować bardzo wiele różnych formatów, niezależnie od tego jak bardzo twórcy wierzą w swoje hipotezy. Chcemy zobaczyć, co tak naprawdę widz w internecie będzie chciał konsumować.” – mówi Marcin Perzyna w rozmowie z Jarosławem Kuźniarem w programie Festiwal Cyfryzacji.
„Na pewno czekamy na wdrożenie w dużej skali technologii zbierania i analizy danych, umożliwiających precyzyjne określenie zachowań widzów na podstawie ciągłej analizy ich aktywności – dlatego też z niecierpliwością oczekuję na start rodzimych platform treści video, takich jak Platforma WOW, stworzona przez Marcina Perzynę. Która poprzez umożliwienie interakcji za pomocą treści interaktywnych, odpowiedniej technologii, wykorzystując urządzenia widzów, będzie umożliwiała zamianę ich w uczestników programów.” – komentuje Łukasz Łaski z LiquidThread w podsumowaniu roku dla NowyMarketing.pl
Rafał Pacześ zapowiedział, że na platformie WOW oprócz Pacześ Show, pojawi się też 3 sezon Czarnej Wołgi oraz najprawdopodobniej program Zoba Co Jes.