Nowa seria Comedy Central Ratuje Świat z udziałem komików

0

Comedy Central Polska przeprowadził kolejną kampanię społeczną z udziałem komików, tym razem przeciwko nierównościom społecznym. W 3-4-minutowych dialogach na YouTube wystąpił m.in. Rafał Rutkowski, Karol Kopiec, Ewa Błachnio, Agnieszka Matan czy Ola Petrus, którzy z przymrużeniem oka rozwiązywali problemy stereotypowego traktowania osób starszych, dyskryminowania niepełnosprawnych czy seksistowskiego podejścia do kobiet.

Nie bez przyczyny wybraliśmy Comedy Central do naszej najnowszej kampanii społecznej. Humor, ironia i przełamywanie barier są wpisane w DNA marki, pozwalają nam w niesztampowy i zdecydowany sposób mówić o powszechnym problemie i niesprawiedliwym traktowaniu wielu grup społecznych – skomentował Daniel Reszka z ViacomCBS, organizatora kampanii.

Często ludzie śmiejąc się, więcej zachowają sobie w głowie, niż słuchając poważnego wykładu – zauważa Rafał Rutkowski, którzy wspólnie z Tomaszem Jachimkiem przyjrzał się ageizmowi. Podobnego zdania jest stand-uperka i aktywistka Ola Petrus. – Tyle na tym świecie się dzieje złego, że jedyną bronią będzie na to śmiech – stwierdziła podczas realizacji nagrań, a jej rozmówczyni Agnieszka Matan, czyli komiczka i socjolozka, dodała, że kampania okaże się sukcesem, jeśli chodź jednej osobie uda się otworzyć oczy na omawiane problemy.

W ramach drugiej edycji „Comedy Central Ratuje Świat” powstało 5 odcinków oraz making off, a najpopularniejszy z filmów przekroczył już 100 tysięcy wyświetleń. Wszystkie nagrania dostępne są na kanale YouTube stacji, podobnie jak cała pierwsza edycja zrealizowana w styczniu 2020.